2. okt. 2012

Random oppvask

Mener ikke oppvask i noen som helst overført betydning. Mener oppvask som i å vaske opp panner, kjeler, tallerkner, bestikk og glass.

Kommer jeg til å savne det? I den nye leiligheta på Cold Hill får vi nemlig oppvaskmaskin. En integrert svart en som ser veldig fin ut.

Altså, misforstå meg rett, jeg kommer med glede til å bruke maskinen og er ikke imot oppvaskmaskiner generelt. Men kommer jeg til å savne å ta oppvasken? Har det blitt en tankeløs aktivitet i hverdagen hvor jeg kan koble ut og få ryddet litt i hodet?

Ikke at det er verre enn å ta oppvaksen iblant. Men erfaring viser at har man et lettvint alternativ går man sjelden tilbake til det mer tungvinte.

Tenk å slippe å ha 85% av benkeplassen på kjøkken opptatt av tørkende oppvask? Man kan bruke benkeplass uten å tørke eller rydde!

Og min kjære Smrtin kan lage så mye mat han bare vil og slippe å rundvaske helle kjøkkenet eller stå et par timer over oppvaskkummen etterpå. Og hvis jeg trenger å gjøre noe på kjøkkenet samtidig så er det plass til oss begge to der! Oh joy!

1 kommentar:

ambennett86 sa...

hey. where is the english. = ) miss you!