1. jun. 2012

Random konsert

Konsert og konsert, det var jo forsåvidt det, bare i veldig liten skala.

Hjem fra jobb en sen kveld, etter flere timers overtid, når Ruter har satt ned frekvensen på bussavgangene, endte jeg opp med å gå fem busstopp og likevel måtte vente to minutter før den første bussen kom. Fikk gått noen ekstra skritt, det var jo positivt.

Men underveis, idet jeg kom gående opp Drammensveien utenfor Nasjonalbiblioteket og passerte Hydroparken, snek det seg inn et nytt instrument i musikken jeg hadde på ørene. Til slutt ble det to helt forskjellige rytmer og jeg måtte skru av mobilmusikken.

I Hydroparken satt det en enkelt person. En ung person som spilte på det jeg tror var en saksofon. Rytmen og melodien var munter og fin, spillingen var etter mitt umusikalske øre å høre bra.

Lurte litt på om jeg skulle gjøre en gest, som den eneste lytteren tilstede. Skulle jeg gi tips? Skulle jeg klappe? Skulle jeg vinke? Endte opp med å hold øyekontakt til jeg rundet parken og forsvant ut av syne. Gikk med en god følelse videre. For en fin liten konsert, åpent i det fri for den som ville høre. 




Ingen kommentarer: