13. jun. 2012

Nye veier til Rom

Ja jeg skyter nok meg selv i foten nå.

Jeg jobber for en stor infrastrukturentreprenør (les anleggsbedrift) og burde vite bedre enn mange grunnene for veiarbeid. Og likevel blir jeg sint og sur hver gang jeg blir forsinka på grunn av det.

Så for å kunne starte dagen litt bedre enn å komme svett, forsinka og gretten på jobb hver morgen, skal jeg pålegge meg selv et nytt eksperiement: Nye veier til Rom!

Det er iallefall tre mulige ruter til jobb, kanskje flere. Den jeg har brukt i halvannet år er nå utelukket fram til slutten av september. Da er veiarbeidene over for i år. Jeg må bare finne en ny vei fram til da.

Så da er det bare å finne fram stoppeklokke og sjekke rutene, en uke bør vel gi meg et godt utganspunkt for å se hva som er best. Og så er det gøy å ha noen prosjekter ila sommeren, for oss som ikke skal feriere så mye :)

Ingen kommentarer: